main image
 225    1402/09/08

شاه پروازی

سلطنت طلبان ماست مالی می کنند

به گزارش ماهستیم؛ رضا پهلوی، فرزند شاه مخلوع ایران در طول سال های گذشته همواره مدعی بوده که علیه جمهوری اسلامی ایران در حال مبارزه بوده است. مرور وقایع و رویدادهای مربوط به اپوزسیون نشان می دهد که رضا پهلوی همواره یکطرفه عمل کرده و هرگز اثر بخش نبوده است. با این حال او به دلایل متعدد دست از به اصطلاح مبارزه بر نمی دارد! از جمله دلایلی که باعث شده تا فردی با مشخصات رضا پهلوی همچنان در رقابت های سیاسی حضور داشته باشد، رسانه های اقماری و سلطنت طلبانی که به او اعتبار می دهند.

رضا پهلوی در یک بخش از مصاحبه اخیر خود به این موضوع اشاره کرده است که در صورت براندازی و انتخاب به عنوان پادشاه نمی تواند دل از ایالات متحده آمریکا بکند، بنابراین در بهترین حالت میان ایران و آمریکا در رفت و آمد خواهد بود!

اظهارات رضا پهلوی با واکنش سرد فعالان به اصطلاح سیاسی در خارج از کشور مواجه شد؛ در شبکه های اجتماعی نیز کاربران با عباراتی نظیر "شاه پروازی" به طرح انتقاد علیه رضا پهلوی پرداختند. با این حال رسانه های حامی جریان پادشاهی به حمایت از رضا پهلوی پرداختند، در این رابطه می توان به تلویزیون کانال وان اشاره کرد.

شاه پروازی

شهرام همایون در جریان مصاحبه با الهیار کنگرلو با اشاره به اظهارات اخیر رضا پهلوی خاطرنشان کرد که رضا پهلوی به عنوان شاه ایران می توان سفیر ملت ایران باشد و به کشورهای دیگر سفر کند. شهرام همایون در این باره گفت: « شاهزاده رضا پهلوی گفته اند تصور اینکه پشت میز نشسته و مسئولیتی را قبول کنند، سخت است! ایشان از خود گذشتگی می کنند!».

الهیار کنگرلو، فیزیکدان و پژوهشگر علوم اعصاب در پاسخ به شهرام همایون گفت: « من با هر کسی که حرف راست بزند و شهامت این را داشته باشد، من سر تعظیم فرود می آورم. ما ایشان را شاه خواهیم کرد و هیچ شکی در آن نیست؛ به نظر من اینکه گفته اند در رفت و آمد میان ایران و آمریکا باشند هیچ اشکال ندارد چون رضا پهلوی به عنوان شاه ایران هیچ قدرت سیاسی نخواهد داشت!».

تصور سلطنت طلبان درباره خودشان و رضا پهلوی هیچگاه با واقعیت انطباق نداشته و ندارد؛ رضا پهلوی آنچنان که خودش می گوید نمی خواهد مسئولیتی داشته باشد! از آنطرف عده ای می خواهند او را شاه کنند! توجه داشته باشیم که درباره فردی صحبت می کنیم که تاکنون هیچ مسئولیتی نداشته و با پول متعلق به مردم ایران خوشگذرانی کرده است و از همه بدتر آنکه نمی تواند دل از ایالات متحده آمریکا بکند! /تمام