main image
 566    1401/08/06

شمشیر تیز اپورسیون علیه حامد اسماعیلیون

نظر شهرام همایون درباره حامد چیست؟

به گزارش ماهستیم؛ به دنبال تجمع ایرانیان در برلین اکنون این سوال بوجود آمده که چه کسی رهبری اعتراض ها در ایران را برعهده دارد. اپوزسیون خارج از کشور معتقد است که یک رقیب جدی در مقابل آنها به میدان آمده و آن فرد کسی نیست جز حامد اسماعیلیون!

شهرام همایون، مدیر تلویزیون کانال در جریان مصاحبه با رضا تقی زاده به این موضوع پرداخت. رضا تقی زاده در ابتدای برنامه با اشاره به حوادث پس از انتخابات ریاست جمهوری خاطرنشان کرد که اصل و اساس اعتراض های سال 1388 سرنگونی جمهوری اسلامی بود. آنها فکر می کردند که با میرحسین موسوی می توانند به آزادی دست پیدا کنند و خوب دیدید که اصلاح طلبان چه بر سر آنها آوردند!

رضا تقی زاده در ادامه با اشاره به اعتراض های اخیر گفت: « در اعتراض های اخیر وقتی طیف سنی معترضان را مشاهده می کنیم، می بینیم که اینها خط سیاسی مشخصی ندارند و تنها نیت شان عبور از جمهوری اسلامی است؛ در این میان عده ای که در جریان های دیگر موفق عمل کرده اند و به شهرت رسیده اند، به طور مثال خوب می رقصند، یوتوبر خوبی هستند، خوب لاس می زنند و .... می توانند به مردم خط و جهت دهند! مثلا آقای تتلو نباید تصور کند چون یک میلیون دنبال کننده دارد می تواند در نقش رئیس یک مملکت یا وزیر پشم و لبنیات اظهارنظر کند.

در ادامه شهرام همایون، مدیر تلویزیون کانال به تجمعات کانادا و برلین اشاره کرد و نظر رضا تقی زاده را درباره حامد اسماعیلیون جویا شد. رضا تقی زاده پاسخ داد: « این آقا تجربه حتی یک ساعت کار و فعالیت سیاسی ندارد، آنوقت چطور ممکن است درباره یک مملکت به این عظمت اظهارنظر کند و با روسای دیگر کشورها درباره ایران صحبت کند! امروز هر کسی که در این میدان تعداد هواداری دارد، ادعای رهبری می کند، مگر به همین سادگی است! حامد اسماعیلیون در واقع از تر و تاب مردم سوء استفاده می کند.

رضا تقی زاده

نکته جالب اینکه رضا تقی زاده، فعالیت ها و اقدامات حامد اسماعیلیون را در راستای سیاست های جمهوری اسلامی ایران ارزیابی می کند. او می گوید: « متاسفانه نتیجه این کارها دو دستگی و اختلاف است، انگیزه های شخصی مطرح می شود و جریان اصلی مبارزات را از مسیر خودش خارج می کند؛ این همان چیزی است که جمهوری اسلامی می خواهد!».

شهرام همایون در بخش دوم برنامه آخرین لحظه با تاکید بر اینکه پرچم هر کشوری نماد هویت ملی است به لزوم استفاده از پرچم شیر و خورشید در تجمعات و راهپیمایی ها تاکید کرد؛ او با ابراز تاسف از اینکه عده ای از افراد با پرچم سه رنگ بدون نماد در تجمعات حاضر می شوند گفت: « تکلیف ما با آن دسته از افرادی که پرچم سازمان مجاهدین [منافقین] در دست دارند کاملا مشخص است، درباره پرچم شیر و خورشید و کمونیست ها نیز موضع آنها کاملا آشکار است اما عده ای هستند که با پرچم سه رنگ بدون هیچ آرم و نشانی به میدان می آیند.

مدیر تلویزیون کانال وان در ادامه گفت: « آقای تقی زاده بایدبگویم که حقیقتا می ترسم، من اعتقاد دارم که خطر این گروه که هیچ هویتی برای خود قائل نیست به مراتب از بقیه بیشتر است».

در پایان گفتنی است حامد اسماعیلیون به مانند روسای جمهور آمریکا اقدام به انتشار دو کتاب کرده است، همین موضوع سبب شده تا اپوزسیون خارج از کشور از ناحیه او احساس خطر کند. رضا تقی زاده درباره حامد اسماعیلیون از عبارت بادمجون دو قاب چین استفاده کرد./تمام