main image
 184    1401/09/18

شمشیر چوبی بدری خامنه ای

ریشه مخالفت برخی اعضای خانواده با رهبر انقلاب چیست!؟

به گزارش ماهستیم؛ اعلام برائت بدری خامنه ای از رهبر معظم انقلاب با استقبال گسترده رسانه های معاند فارسی زبان همراه شده است. نام بدری خامنه ای، خواهر تنی رهبر انقلاب اولین بار پس از اغتشاش های مربوط به انتخابات ریاست جمهوری سال 1388 و پس از دیدار با مهدی کروبی شنیده شد.

بدری خامنه ای همسر علی مرادخانی ارنگه [شیخ علی تهرانی] است؛ مخالفت و عناد این خانواده با رهبر انقلاب به اوایل انقلاب اسلامی باز می گردد، شیخ علی تهرانی با مجاهدین خلق [سازمان تروریستی منافقین] ارتباط و همکاری نزدیکی داشت، این موضوع سبب شد تا بعد از فرار بنی صدر و رجوی، او نیز بازداشت شود. اگرچه هنوز نحوه فرار مرادخانی به عراق مشخص نیست اما او فروردین سال 1363 به کشور عراق گریخت، دیگر اعضای خانواده نیز مدتی بعد به وی پیوستند.

شیخ علی تهرانی برای سال های طولانی در رادیو و تلویزیون رژیم بعث علیه ج.ا.ا فعالیت تبلیغاتی داشت تا اینکه با حمله ایالات متحده آمریکا رژیم صدام سقوط کرد، دولت عراق بعدها در نامه ی خطاب به مقام های رسمی کشورمان موضوع اخراج خانواده مرادخانی را اعلام کرد.

به محض ورود شیخ علی تهرانی به ایران دستگیر و پس از طی مراحل قضائی به حبس محکوم شد.

مرور کارنامه فعالیت های شیخ علی تهرانی و حتی دیگر اعضای خانواده رهبر معظم انقلاب نشان می دهد که اصلی ترین علت مخالفات و عناد آنها با ایشان موضوع برخورداری از مناصب و رانت های دولتی است! در همین رابطه می توان به محمود میردامادی، پسردایی رهبر معظم انقلاب اشاره کرد که از فعالان سیاسی خارج از کشور است یا حمیدرضا فروزان‌فر، خواهرزاده ایشان که چندسال قبل علیه ایشان مصاحبه کرده بود.

خزعبلات و بیانیه امثال افرادی چون بدری خامنه ای که این روزها در رسانه های معاند فارسی زبان بازنشر می شود را  باید به فال نیک گرفت چراکه موید سلامت نفس و عمل رهبر معظم انقلاب در تمام زوایای زندگی است. در حکومت های دیکتاتوری [که آنها به جمهوری اسلامی ایران نسبت می دهند] روال بر این اساس است که تشکیل دربار، تقسیم پست‌ها و مسئولیت‌ها میان اقوام درجه‌یک و نزدیکان صورت می گیرد حال آنکه در اداره بیت رهبری کمتر چهره ی از منسوبان ایشان می توان یافت. این همان سیره و منش امام خمینی (ره) است که فرزندان و وابستگان خود را از دخالت در امور سیاسی منع کرده بودند./تمام