main image
 466    1401/03/12

شهرام همایون، بی بی سی فارسی،محمدرضا پهلوی و آبادان! +فیلم

حادثه متروپل در آبادان بهانه بود!

به گزارش ماهستیم؛ در جریان ریزش ساختمان متروپل در آبادان انتظار آن می رفت که اپوزسیون و رسانه های معاند فارسی زبان درصدد سوء استفاده از اعتراض شهروندان آبادانی نسبت به فساد و رانت در شهرداری و نهادهای متولی امر باشند. چماعت فرصت طلب در خارج از کشور اگرچه برای جان باختگان اشک می ریخت اما هم زمان نگران دل مشغولی های خود بود! در همین رابطه می توان به درگیری لفظی مدیر تلویزیون کانال وان با تلویزیون BBC فارسی اشاره کرد.

شهرام همایون، مدیر تلویزیون کانال وان ضمن اشاره به حادثه ریزش ساختمان متروپل یکبار دیگر به شعار عده ای از معترضان [شعار رضا شاه روحت شاد] گفت: « هنگامی که اسم محمدرضا پهلوی و خانواده پهلوی را می آورم، تلویزیون BBC فارسی ببینید چکار می کند! من همین قدر به شما بگویم که من به قدرت مردم ایران اعتقاد دارم و گرنه مغز خر خوردم که مثلا به BBC حسادت کنم!».

اشاره شهرام همایون به تلویزیون BBC فارسی به مصاحبه فرناز قاضی زاده با محمد پورعبدالله باز می گردد؛ میهمان برنامه در پاسخ به سوال مجری برنامه درباره حکومت پهلوی گفته بود: « سوال که رضا پهلوی باید به آن پاسخ دهد این است که انقلاب سال 1357 چرا انجام شد؟ آیا غیر از این است که پدرشان با کودتا سر کار آمدند و 25 سال دیکتاتوری آن ادامه داشت! تاریخ را نباید فراموش کرد، دهه 70 میلادی شاه ایران جزو خونخوارترین دیکتاتورهای جهان سوم شناخته می شد. اسناد و مدارک اینها را نه جمهوری اسلامی بلکه در کتاب های مستقل بسیاری می توان جستجو کرد».

در ادامه برنامه، شهرام همایون که از عصبانیت سرخ شده بود خطاب به تلویزیون BBC فارسی و فرناز قاضی زاده گفت: « فشار خون من اجازه نداد که ادامه خزعبلات این آدم بی سواد را پخش کنم. اون خانم [اشاره به مجری برنامه] هم مثل بز اخفَش نشسته و مدام سر تکان می دهد! یک سری مزخرفات و چرندیات از کجا آمار می دهی که در دهه 70 شاه ایران فلان بوده است و فلان!؟ از مرکز اسناد بابات! خانم قاضی زاده شما لال شدید که این سوال را بپرسید!؟ خدا لعنتتون کنه که جیره خوار و عامل یک مشت کشورهایی هستید که چشم ندارند افتخار ملت ایران را ببینند. خانم چرا خفه خون گرفتید!؟».

دعوا و درگیری اپوزسیون و رسانه های معاند فارسی زبان برای فردای براندازی در حالی است که عکس دو جان باخته حادثه ریزش ساختمان متروپل در برنامه استفاده شده است! این بار نیز ثابت شد که دغدغه و نگرانی اصلی اپوزسیون چیست! گفتنی است طی روزهای گذشته تبلیغات بسیاری از سوی رسانه های معاند فارسی زبان برای به خیابان کشاندن مردم آبادان و دیگر شهرها صورت گرفته است./تمام