main image
 32    1403/07/10

صبر استراتژیک یا حمله استراتژیک

تفکر خطرناک ماهر خطیب ها در ایران

به گزارش ماهستیم؛ رژیم صهیونیستی به لطف منابع مالی و تسلیحاتی ایالات متحده آمریکا و کشورهای غربی در نبرد با نیروهای مقاومت دست بالا را دارد؛ برخی از تحلیلگران باور دارند که عملیات طوفان الاقصی [7 اکتبر 2023] نقشه از پیش طراحی شده عناصر نفوذی اسرائیل، برای حذف مقاومت از منطقه بوده است! این تحلیل بیش از هر چیز به دلیل عملکرد قابل قبول ارتش اسرائیل در نابودی زیرساخت ها و حذف فرماندهان مقاومت مطرح می شود. اکنون که رژیم صهیونیستی خاک لبنان را مورد هدف قرار داده و در یک عملیات نظامی با کمک ایالات متحده آمریکا، دبیرکل حزب الله را به شهادت رسانده، این سوال در افکار عمومی مطرح است که چرا نیروی مقاومت حزب الله از تمام توان عملیاتی خود استفاده نکرده است.

ماهر خطیب تحلیلگر النشره

ماهر خطیب، تحلیلگر مسائل راهبردی با انتشار یادداشتی در پایگاه خبری النشره در این باره می نویسد: « ... اسرائیل به‌ دنبال گسترش دامنه عملیات نظامی به شکل فوری و هدف قرار دادن غیرنظامیان در لبنان است که این موضوع باعث شهادت و زخمی شدن شمار قابل توجهی از لبنانی‌ها می شود».

حاصل تفکر ماهر خطیب ها در لبنان این شد که رژیم اسرائیل پس از اقدام برای پیجرهای آلوده با سوء استفاده از سردرگمی مقاومت، تصمیم به حذف فرماندهان ارشد و حتی دبیرکل آن یعنی شهید سیدحسن نصرالله بگیرد. حال این سوال مطرح است که پس از اقدام جنایتکارانه رژیم صهیونیستی، جمهوری اسلامی ایران چه خواهد کرد!؟ آیا به مانند ماهر خطیب ها فکر و عمل می کنیم [1] و منتظر اقدام بعدی رژیم اسرائیل می مانیم یا اینکه خودی نشان داده و درس عبرتی ماندگار خواهیم داد.

ترور اسماعیل هنیه

شاید اگر پس از اقدام رژیم اسرائیل برای ترور شهید اسماعیل هنیه [دبیرکل مقاومت حماس] متفاوت از الان عمل می کردیم شاهد شهادت سید مقاومت نبودیم. اگرچه ما و دیگران به اطلاعات مهم و محرمانه دسترسی نداریم اما به تصمیم مسئولان، فرماندهان نظامی و فرمانده کل قوا اعتماد و اطمینان داریم.

روزنامه جمهوری اسلامی

القای ترس به فضای جامعه مانند یادداشت اخیر روزنامه جمهوری اسلامی به واقع سم مهلک و خطرناکی است که سرانجام آن نامعلوم است؛ صرف نظر از اینکه امضای بیانیه مشترک امارات متحده عربی و ایالات متحده آمریکا درباره جزایر سه گانه ایرانی فاقد وجاهت قانونی است اما می توان با تجهیز نظامیِ معنادار تنب بزرگ، تنب کوچک و ابوموسی و یا برگزاری مانور نظامی به این بیانیه پاسخ قاطع داد؛ امثال ماهر خطیب ها در ایران کافی است لشگرکشی نظامی عربستان سعودی و کشورهای هم پیمان به یمن را مجدد مرور کرده تا متوجه شوند همواره دیپلماسی کارساز نبوده و برای برتری در میز مذاکره ناچارا باید مشت آهنین به کار برد!

در بخشی از یادداشت نشریه جمهوری اسلامی آمده است که نیروی مقاومت باید پس از ترمیم بخش های آسیب دیده و بازسازی خود، مسیر صحیح مبارزه با رژیم صهیونیستی را دنبال کند!!! مسیر صحیح مبارزه با رژیم صهیونیستی یعنی چه!؟ مگر تاکنون غیر این بوده است!؟». /تمام


[1] نشریه جمهوری اسلامی در یادداشتی با اشاره به حوادث اخیر در لبنان می نویسد: « کشانده شدن منطقه به سوی جنگ، خواست رژیم صهیونیستی و حامیان غربی این رژیم است. آنها در یک جنگ فراگیر که منطقه خاورمیانه را درگیر کند، اهداف توسعه‌ طلبانه خود را دنبال خواهند کرد و این به زیان کشورها و ملت‌های منطقه است. نیروی مقاومت باید بعد از حوادث تلخ اخیر، خود را باز یابد و با ترمیم بخش‌های ضربه‌ دیده و بازسازی خود، مسیر صحیح مبارزه با رژیم صهیونیستی را دنبال کند!

این نشریه در ادامه می افزاید: « تلاش شیوخ امارات برای قرار دادن امضای رؤسای جمهور چین، روسیه و آمریکا در پای چنین بیانیه‌ای را بدون برنامه‌ریزی ویژه علیه منافع ایران در چارچوب ایجاد تشنج در منطقه تصور کنیم. ما باید برای مقابله با یک توطئه همه‌جانبه آماده باشیم و برای موفق شدن در این زمینه قبل از هر اقدامی باید مجموعه دیپلماسی سیاسی کشورمان را تقویت نمائیم و آن را از رخوت و سستی کنونی خارج کنیم. فقط با یک دیپلماسی قوی است که می‌توانیم مانع اجرای توطئه مشترک صهیونیسم و غرب شویم و برای جبهه مقاومت فرصت‌سازی کنیم».