main image
 395    1401/08/01

قانون مهسا امینی

تلاش نمایندگان کنگره برای وضع تحریم های جدید

به گزارش ماهستیم؛ تحریم های ایالات متحده آمریکا علیه کشورمان چند سالی است که از حالت طبیعی خارج شده و بیشتر به یک اقدام نمایشی برای تحت تاثیر قرار دادن افکار عمومی می ماند! به تازگی یک عضو جمهوری خواه مجلس نمایندگان آمریکا، طرحی را به نام قانون مهسا امینی به کنگره ایالات متحده ارائه کرده که در صورت تصویب آن، رهبر ایران و افراد نزدیک به او به‌ دلایل حقوق بشری تحریم می‌شوند.

پایگاه خبری واشنگتن فری بیکن گزارش داده است که تلاش برای تصویب این قانون، بخشی از تلاش بزرگ‌تر رهبران جمهوری‌خواه در کنگره برای تدوین طیفی از تحریم‌ها علیه رژیم ایران است. به نظر می رسد که تلاش نمایندگان جمهوری خواهان برای سنگ اندازی در روند مذکرات احیای برجام صورت گرفته است چراکه تحریم رهبری و افراد نزدیک به ایشان تاثیر چندانی در فعالیت های اقتصادی ایران ندارد.

این طرح توسط جیم بنکس، مایکل والتز و مایک گالاگر تدوین شده و توسط نوزده قانون‌گذار جمهوری‌خواه دیگر، پشتیبانی می‌شود. والتز و سایر قانونگذاران در مورد این طرح می‌گویند: « زمان آن رسیده‌ است که دولت بایدن امید خود را برای دستیابی به یک توافق هسته‌ای اصلاح شده با ایران کنار بگذارد. آمریکا باید با تحمیل مجدد تحریم‌های فلج کننده برای امنیت ملی خود بکوشد»./تمام