main image
 97    1403/04/18

لحظه شماری ایران اینترنشنال برای اعلام این خبر

پیگیری اخبار تروریستی اعلام کردن سپاه پاسداران

به گزارش ماهستیم؛ ماه گذشته دولت فدرال کانادا در اقدامی مغایر با قوانین بین المللی نام سپاه پاسداران انقلاب اسلامی را در لیست سازمان های تروریستی قرار داد؛ سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان اقدام کانادا را حرکت نابخردانه و خصمانه و مغایر با موازین و اصول پذیرفته شده حقوق بین‌الملل از جمله برابری حاکمیت‌ها و عدم مداخله در امور داخلی دولت‌ها و مصداق تعرض به حاکمیت و امنیت ملی ایران دانست و آن را محکوم کرد.

پس از حوادث شهریورماه سال 1400 قرار دادن سپاه در لیست سازمان های تروریستی در دستور کار اپوزسیون قرار گرفت؛ به نظر می رسد که پس از حربه نخ نمای تحریم های حقوق بشری و بن بست تحریم های مربوط به فعالیت های صلح آمیز هسته ای، قرار دادن نام سپاه در لیست سازمان های تروریستی تازه ترین اقدام کشورهای متخاصم باشد.

تلویزیون ایران اینترنشنال از جمله رسانه هایی است که اخبار مربوط به تروریستی اعلام کردن سپاه پاسداران را دنبال کرده و پوشش می دهد. این رسانه خبری با تهیه و تولید محتوا و گفتگو با تحلیلگران سیاسی تلاش دارد تا ایرانیان خارج از کشور را برای برپایی یک تظاهرات گسترده با هدف قرار دادن نام سپاه در لیست سازمان های تروریستی ترغیب نماید. با توجه به شکست پروژه زن، زندگی، آزادی و ناکامی رهبران سیاسی آن [رضا پهلوی، حامد اسماعیلیون، نازنین بنیادی، مسیح علینژاد، عبدالله مهتدی] پروژه قرار گرفتن نام سپاه در لیست سازمان های تروریستی می تواند اعتبار از دست رفته اپوزسیون خارج از کشور و تلویزیون ایران اینترنشنال را بهبود دهد.

گفتنی است آلمان از مقام های حقوقی اتحادیه اروپا خواسته است تا حکم دادگاه دوسلدورف را بررسی کنند، در این حکم ادعا شده است که یک نهاد دولتی ایران مسئول آتش‌سوزی در عبادتگاه یهودیان (کنیسه‌) در شهر بوخوم بوده است؛ دیپلمات‌های اتحادیه اروپا به خبرگزاری های رسمی گفته اند که نهاد خدمات حقوقی این اتحادیه تأیید کرده است که این حکم ادعایی می‌تواند کافی باشد./تمام

مطالب مرتبط