main image
 167    1402/11/26

ماجرای پیچیده علی حمید

ناگفته ها درباره من وتو و کارمندانش +بخش سوم

به گزارش ماهستیم؛ تلویزیون من وتو با تابو شکنی فرهنگی بسیار بیش از سایر رسانه های ماهواره ی مورد توجه قرار گرفتند. اگرچه گرایش های دینی و جنسی در فرهنگ غرب مسئله شخصی است اما کارمندان تلویزیون من وتو با جار زدن گرایش های متفاوتِ خود سعی در جذب مخاطب داشتند. اما این تمام ماجرا نبود!

کیوان عباسی و علی حمید

حضور علی حمید در تلویزیون من وتو بسیار متفاوت از دیگران بود! همکاری با بنیاد فرهنگی روایت فتح، ارتباط با افراد خاص، دسترسی به آرشیو سازمان صدا و سیما و ... سبب شد تا بسیاری او را نفوذی ج.ا.ا در تلویزیون من وتو خطاب کنند.

علی حمید مستندساز روایت انقلاب

حسن اعتمادی درباره علی حمید می گوید: « او سال 2018 مستقیم از تهران به لندن آمد، گفته می شود که ویزا و اقامت لندن به خاطر ازدواج با تینا قاضی مراد بوده، واقعیت این است که یکی از راه های ورود نفوذی ها همین است. من به خاطر سفارش دوست عزیزم، جمشید چالنگی آن خانم را استخدام کردم! بعدها تینا قاضی مراد یک مهره اصلی و کلیدی در من وتو شد و با رضا پهلوی ارتباط برقرار کرد و آن مصاحبه معروف را انجام داد».

علاوه بر موضوع ازدواج علی حمید با تینا قاضی مراد، دسترسی او به آرشیو سازمان صدا و سیما نیز مورد توجه است. برخی گمانه زنی ها در خصوص نفوذی بودن علی حمید بر این اساس استوار است که ج.ا.ا برای نفوذ در تلویزیون من وتو، طعمه ی فریبنده برای اغفال مدیران آن در نظر گرفت. یک اکانت در شبکه اجتماعی ایکس نوشت: « رژیم برای نفوذ در تلوزیون پر مخاطب و غیر دولتی من و تو به فردی کاملا مورد اعتماد با نففاب سابقه رسانه ای نیاز داشت و نیز طمع ای فریبنده برای اعفال مدیران این شبکه، علی حمید فرد مذکور بود و طعمه بخشی محدود و بی خطر برای رژیم از آرشیو. بقول حسام الدین آشنا، اجنه با ورق زر

ارشیو صدا و سیما در اختیار تلویزیون من وتو

همچنان که در ابتدای گزارش اشاره شد، ارتباط و تعامل علی حمید با برخی افراد به شایعه نفوذی بودن او در تلویزیون من وتو دامن زده است. صرف نظر دنبال کردن اکانت های انقلابی، رفتار و واکنش علی حمید به عنوان عنصر مخالف ج.ا.ا قابل تامل است! او از یک طرف پست های علیه رضا پهلوی را لایک می کند و از طرف دیگر برای توییت های پهلوی پسند تینا قاضی مراد هورا می کشد.

علی حمید

تناقض رفتاری علی حمید در خصوص پست های مربوط به پهلوی

علی حمید و تینا قاضی مراد

شایعات مطرح شده درباره علی حمید بیش از هر چیز بیانگر اشراف اطلاعاتی کشور بر فعالیت براندازان در خارج از کشور است؛ با ورود هر مهره جدید به اپوزسیون خارج از کشور این سوال مطرح است که نکند او هم نفوذی و مهره ج.ا.ا است./تمام