main image
 434    1401/04/26

منوشه امیر: دولت اسرائیل جان مردم ایران را تضمین می کند

گفتگو مدیر سابق رادیو پیام اسرائیل با RFI

به گزارش ماهستیم؛ علیرغم جنجال رسانه های اسرائیل درباره سفر رئیس جمهور ایالات متحده امریکا اما این سفر دستاورد چندان مهم برای اسرائیل به همراه نداشت. در گزارش قبلی سایت ماهستیم به این مهم اشاره کردیم که ایالات متحده امریکا خواهان رویارویی مستقیم با جمهوری اسلامی ایران نیست و به احتمال زیاد از ماجراجویی اسرائیل علیه ایران حمایت نخواهد کرد.

منوشه امیر؛ مدیر سابق رادیو پیام اسرائیل اما معتقد است که سفر جو بایدن به اسرائیل یک دستاورد ویژه به همراه داشته است! او در گفتگو با رادیو بین المللی فرانسه گفته است: « ... آنچه این بار تازگی دارد این است که سند جدید را پرزیدنت اوباما یا پرزیدنت بایدن از یک طرف و بنیامین نتانیاهو یا یائیر لاپید از طرف دیگر امضا نکرده اند؛ سند جدید به اسم رئیس جمهوری آمریکا و نخست وزیر اسرائیل امضاء شده، صرف نظر از این که چه کسانی در لحظه در هر یک از دو کشور در مسند امور هستند!».

آنچه منوشه امیر از آن به عنوان دستاورد مهم سفر جو بایدن به اسرائیل یاد می کند در واقع از ترس و نگرانی اسرائیلی ها حکایت دارد! او از اینکه امنیت اسرائیل در هر شرایطی توسط رئیس جمهور ایالات متحده امریکا تضمین می شود خوشحالی است واز آن به عنوان دستاوردی مهم یاد می کند!

منوشه امیر در ادامه گفتگو با RFI می افزاید: « اکنون یک سال و نیم است که رهبران اسرائیل در گفتگوهای رسمی، غیررسمی و مخفیان با مقام های آمریکا می گویند که وقت آن رسیده که گزینه نظامی علیه حکومت ایران به اجرا گذاشته شود.

علیرغم اینکه اسرائیلی ها امنیت شان را مدیون ایالات متحده امریکا هستند اما دست از ادعا و گزافه گویی بر نمی دارند! مدیر سابق رادیو پیام اسرائیل که بیش از 60 سال عمر خود را در خدمت به اسرائیلی ها گذرانده ادعا می کند که اقدام اسرائیل علیه تأسیسات اتمی، موشکی و تعرضی رژیم ایران خواهد بود و ارتش اسرائیل همواره می کوشد کمترین آسیب جانی به طرف مقابل وارد آورد!

منوشه امیر در ادامه اظهارات خائنانه خود با وقاحت می افزاید: « .... این یعنی ملت اینکه ایرانی ها مطمئن باشند که اگر اسرائیل روزی تصمیم بگیرد علیه رژیم ایران دست به عملیاتی بزند بیشترین کوشش آنها این خواهد بود که آسیبی به ملت ایران نرسد. زیرا اسرائیل می‌خواهد در آینده با ملت ایران دوستی و روابط دوستان گذشته خود را از سر بگیرد».

در پایان باید گفت که اسرائیلی ها در حد و اندازه مقابله مستقیم با جمهوری اسلامی ایران نیستند، پیروزی آنها همین اقدامات خرابکارانه و ترور شخصیت های ایرانی است که البته با اقدام متقابل پاسخ داده شده و در آینده نیز در صورت تکرار، این رویه ادامه خواهد داشت. همچنان که گفته شد اسرائیل امنیت خود را مدیون ایالات متحده امریکا است! با این اوصاف ادعای اسرائیلی ها فقط مصرف داخلی دارد و بس./تمام