main image
 350    1401/05/04

مهره فائزه هاشمی رفسنجانی در خارج از کشور کیست!؟

و هر روز این گمان تقویت می شود

به گزارش ماهستیم؛ در حالیکه مهم ترین دغدغه دولتمردان مبارزه با تورم و حل چالش های اقتصادی است، برخی جریان ها علاوه بر کارشکنی در مسائل اقتصادی به دنبال بحران آفرینی در فضای اجتماعی و سیاسی کشور بواسطه حجاب هستند! در همین رابطه می توان به فعالیت هماهنگ چهره های نام آشنا در داخل و خارج از کشور اشاره کرد.

پس از شکست کارزار مسیح علینژاد تحت عنوان حجاب بی حجاب در 21 تیرماه، فائزه هاشمی رفسنجانی در لایو اینستاگرام اعلام کرد که با وجود اعتقاد به حجاب اما از الزام به رعایت حجاب دفاع نمی کند!

اظهارات فائزه هاشمی رفسنجانی در واقع طرح مجدد نسخه محمدرضا جلائی پور [از نزدیکان خاتمی] و دفاع از آن محسوب می شود؛ جالب است بدانید جلائی پور از سخنرانان نشست «ایران پس از انتخابات 92؛چالش ها و فرصت ها» بوده است. در این نشست مسیح علینژاد [گرداننده کارزار مبارزه با حجاب]، فرخ نگهدار [رهبر سابق سازمان فداییان خلق ایران و تحلیلگر حال حاضر BBC،VOA و ...]، علی علیزاده [فعال سیاسی  چپ گرا] و رجبعلی مزروعی [نماینده سابق و فعال سیاسی ساکن بلژیک] حضور داشتند.

نشست ایران پس از انتخابات سال 92

لایو فائزه هاشمی رفسنجانی یادآور اتفاق های دهه 70 شمسی است؛ اینطور نیست!؟ حتما به خاطر دارید که در فاصله آن سال ها گروه انصارالله مرتکب چه اقداماتی شد! بعدها معلوم شد که این جریان به ظاهر متدین در ازای دریافت پول از دولت هاشمی رفسنجانی [1] به تبلیغ و فحاشی علیه آنها می پرداخت! در واقع انصارالله با توهین و اهانت به دولت هاشمی رفسنجانی برای آنها محبوبیت می خرید!

در حال حاضر نیز به نظر می رسد که این جریان با شکل و شمایل دیگر دست به کار شده و همان اهداف را دنبال می کند؛ پخش مداحی و ذکر ائمه اطهار در محل برگزاری کنسرت سیروان خسروی [که تمام مجوزهای لازم را داشته بود] ناخودآگاه حوادث دهه 70 را یادآوری می کند! براستی این اقدام توسط چه کسانی انجام شد و هدف از آن چه بود!؟ [2]

اگرچه نکات مبهم بسیاری وجود دارد اما هر روز این گمان تقویت می شود که تا اینجای کار مسیح علینژاد در زمین فائزه هاشمی و اطرفیان او توپ زده است! این گمانه بیشتر تقویت می شود هنگامی که بدانیم برادر او، مهدی هاشمی رفسنجانی تا پیش از دستگیری با رسانه های معاند خارج از کشور در ارتباط بوده و اخبار توسط او به رسانه ها هدایت می شده است. [3]

با توجه به اظهارات سخنرانان، در نشست «ایران پس از انتخابات 92؛چالش ها و فرصت ها» و چکیده آنچه گفته شد، اصول راهبردی  جریان مزبور شامل موارد ذیل است: 1-مقابله، به انزوا کشاندن و طرد جریان انقلابی 2-حفظ ائتلاف با اصول گرایان معتدل علیرغم اختلاف ها 3-حفظ مرزبندی با اپوزسیون به جهت مصونیت از اتهام ها در فضای داخلی.[4]


[1] امیر فرشاد ابراهیمی، دبیر سیاسی سابق انصارالله در یک نوار ویدئویی گفت: «دولت هاشمی رفسنجانی در یک مورد مبلغ 30 هزار دلار برای راه اندازی نشریه یالثارت الحسین به انصارالله پرداخت کرد».

[2] سوالات بسیاری در این باره مطرح است اما مهم ترین آن این است که این قبیل اقدام ها به نفع و ضرر چه جریانی است!؟

[3] نیک آهنگ کوثر، سردبیر سایت خودنویس در این باره می گوید: « مهدی هاشمی منبع خبری بسیاری از رسانه های خارج از کشور بود که گاهی وقت ها تماس می گرفت تا خبری را به ما  برساند؛ وقتی با منبع دوم خبری چک می کردیم می دیدیم خبر درست نیست و به نظر می رسید وي (مهدی هاشمی)  نقش بزرگی در خبر سازی دارد و بسیاری از خبرهایی که به رسانه های سبز (فتنه) داده می شد و حتی رسانه های بزرگتر توسط وی هدایت شده بود».

[4] در نشست «ایران پس از انتخابات 92؛چالش ها و فرصت ها» موضوع بیطرف سازی رهبر در رقابت جناح های سیاسی مطرح شد؛ رهبر انقلاب بارها تاکید کرده اند که خط قرمز برای جناح ها و شخصیت های سیاسی موضوع وحدت ملی و مصالح ملی است.

ایشان در جریان دیدار با پاسداران، جانبازان، دانشجویان و دانش‌آموزان فرمودند: « حرف امروز و حرف همیشه‌ی من به جناحها و شخصیتهای سیاسی در این کشور این است که در مقابل دشمن به‌گونه‌ای نباشید که او احساس کند از این طریق می‌تواند در دل انقلاب رخنه کند و نفوذ خودش را گسترش دهد. اگر من گاهی از بعضی از اشخاص یا بعضی از مطبوعات در این کشور گله کردم، به خاطر این است. کاری نکنند که این احساس را به دشمن بدهند که می‌شود از این‌جا در داخل نظام رخنه کرد و نفوذ خود را گسترش داد؛ که گفتیم هرچه دشمن نفوذش بیشتر بشود، عزت ملی، اقتدار ملی، عظمت ملی و تأمین آینده‌ی کشور ضعیفتر خواهد شد. نسبت اینها، نسبت معکوس است. اگر کسی به دشمن میدان می‌دهد؛ اگر کسی روز سیزده آبان را - که روز اعلام خصومتهای امریکاست - تبدیل به روز ذلت در مقابل امریکا می‌کند و اگر کسی به جای استحکامِ وحدت ملی، دائم در فکر تفرقه است، یقین بدانید می‌خواهد نفوذ دشمن را زمینه‌سازی کند. پس این شخص نمی‌تواند ادعا کند که طرفدار وحدت ملی و مصالح ملی است». 11/08/1379