main image
 384    1400/11/22

موشک خیبر شکن شلیک نشده هزاران کیلومتر رفت!

ادعای سخنگوی وزارت دفاع ایالات متحده امریکا

به گزارش ماهستیم؛ توان موشکی یکی از مهم‌ترین محورهای راهبرد نظامی جمهوری اسلامی برای مقابله با تهدیدها به شمار می‌رود. متخصصان نظامی کشور در چهار دهه گذشته پیشرفت‌های چشمگیری در این زمینه داشته‌ اند. باید خاطرنشان کرد که توان دفاعی، احتمال بروز جنگ نظامی را به شدت کاهش می دهد

در ادامه دستاوردهای نظامی مختصصان کشور، موشک خیبرشکن توسط نیروی هوا و فضای سپاه پاسداران رونمایی شد. این موشک با برد و شعاع 1450کیلومتری ودقت بالا به منظور افزایش توان بازدارندگی و دفاع از تمامیت ارضی طراحی و ساخته شده است.

مقام های آمریکایی در واکنش به رونمایی از دستاور جدید موشکی کشورمان به سیاست نخ نمای ایران هراسی روی آورد؛ جان کربی، سخنگوی وزارت دفاع ایالات متحده درباره برنامه موشکی بالستیکی جمهوری اسلامی ایران گفت که این برنامه با اهداف تهاجمی و برای حمله به قصد صدمه و خسارت مرگبار طراحی شده است!

دروغ پردازی و سیاه نمایی مقام های سیاسی و نظامی ایالات متحده امریکا علیه جمهوری اسلامی ایران در حالی است که این کشور در ایجاد و تاسیس بزرگ ترین سازمان های تروریستی نقش اصلی ایفا کرده است، با این حال سخنگوی پنتاگون معتقد است که برنامه موشکی ایران برای حمله و نابودی زیرساخت متحدان آمریکا طراحی و برنامه ریزی شده است.

سخنگوی پنتاگون در بخش دیگری از اظهارات خود افزود: « صادقانه بگویم ما فعالیت‌های بدخواهانه آن‌ها را فراتر از پیام می‌دانیم. همین فعالیت‌هایی بدخواهانه است که منطقه را ناامن می‌کند، گروه‌های تروریستی در سرتاسر منطقه را حمایت می‌کند، آن‌ها مخل دریانوردی و کشتیرانی هستند. آن‌ها برنامه موشکی بالستیکی را دنبال می‌کنند که برای اهداف آفندی و حمله طراحی شده تا خسارت و صدمه آن‌هم از نوع مرگبار آن بر دیگر کشورها، دیگر مردم، متحدان و شرکای ما وارد کند».

گفتنی است نشریه آمریکایی نیویورکر در گزارش یک ماه پیش خود ضمن اشاره به توان موشکی ایران تاکید کرد که جمهوری اسلامی ایران به مرحله‌‌‌ای رسیده که در عمل بازداشتن آن ممکن نیست./تمام