main image
 423    1401/03/10

ناآگاهی دشمن به رسم و رسوم خوزستانی ها

یَزِله

به گزارش ماهستیم؛ شبکه های اجتماعی مملو از تصاویر و فیلم های مربوط به حضور عشایر عرب در آبادان است؛ مخاطب فارسی زبان با تماشای این حجم از محتوا باید این سوال را مطرح کند که حتما در جنوب و آبادان خبری است! هدف اصلی رسانه های معاند و مخالفان جمهوری اسلامی ایران نیز همین است یعنی فریب افکار عمومی

به دنبال ریزش ساختمان متروپل و جان باختن بسیاری از هموطنان عزیزمان در آبادان، موج گسترده ی از اعتراض ها در آبادان شکل گرفته است؛ معترضان نسبت به عملکرد شهرداری و دیگر سازمان ها شکایت دارند، آنها خواهان رسیدگی فوری دستگاه قضائی کشور به موضوع و برخورد با عاملان حادثه هستند.

در آنسوی مرزها اما عده ای برای آشوب و اغتشاش در ایران لحظه شماری می کنند؛ ضدانقلاب و رسانه های وابسته که تا چند ماه پیش در برابر جمهوری اسلامی ایران در انعفال کامل به سر می بردند اکنون جان تازه ی گرفته و حجم انبوه از گزارش های درست و نادرست را ترکیب و به خورد مخاطبان می دهند.

حضور عشایر عرب در آبادان مورد سوء استفاده رسانه های معاند فارسی زبان قرار گرفته است. آنچه که این روزها بهانه هجمه گسترده ضدانقلاب و رسانه های وابسته شده است آیین یَزِله نام دارد. در ادامه به شرح برگزاری این آئین می پردازیم.

یَزِله نماد اتحاد و همبستگی قوم عرب است. همچنان که قوم لُر با شنیدن نوای کمانچه و اهل بختیاری با صدای مسعود بختیاری روحش به پرواز در می آید، اهل خوزستان [عمدتا عشایر عرب] با شنیدن یَزِله عالی ترین احساسات و عواطف خود را بروز می دهند؛ پژوهشگران و کارشناسان معتقد هستند که عمر یَزِله برابر با عمر شعر است!

یَزِله در مراسم عزا و عروسی، اعیاد و همچنین برای آمادگی شروع جنگ برگزار می شود؛ هدف از آن ارتقاء عزم،  اراده و اعتماد به نفس است. یَزِله آنچنان در پوست و گوشت مردم جنوب ریشه دوانیده که هر کسی از خیابان های دور آن را بشنود ناخودآگاه با ریتم ضربه های پا، خود را هماهنگ می کند! اگر از او بپرسی چرا می گوید این نماد همبستگی و اتحاد و برادری ماست و هرجا باشیم باید با آن همراه شویم.

همراه با برگزاری یَزِله مردان مسلح هر از گاهی اقدام به تیراندازی هوایی می کنند؛ گفتنی است از سال ها پیش به دلیل خطرات احتمالی ناشی از تیراندازی، نسبت به این موضوع سختگیری شده است.

همچنان که گفته شد در حادثه تلخ ریزش ساختمان متروپل، عشایر عرب برای ابراز همدری و تسلیت عازم آبادان شده اند. حتما تصاویر و فیلم های متعددی ظرف چند روز گذشته مشاهده کرده اید، مردان مسلح با پرچم طایفه خود در حال کوبیدن پای به زمین هستند و شعار سر می دهند؛ [شعر می خوانند] این همان یَزِله است که رسانه های معاند فارسی زبان از آن به عنوان خیزش مردم جنوب کشور یاد می کنند.

نکته جالاب اینکه برخی از فیلم های منتشر شده در این رابطه اساسا به حادثه ریزش ساختمان متروپل رتباط ندارد! در عین حال رسانه های معاند فارسی زبان و ضدانقلاب خارج از کشور نسبت به آغاز درگیری مسلحانه در آبادان هشدار می دهند!

فیلم اول مربوط به عید سعید فطر در ماهشهر 

فیلم مربوط به درگذشت شیوخ یکی از طوایف عرب

به اعتقاد نویسنده بایستی باید به آبادانی ها اجازه اعتراض داد، آنها داغدار فرزندان، پدران و مادران، اقوام، دوستان و همشهری های خود هستند! این مردم خونگرم و نازنین که در هشت سال جنگ تحمیلی با همه توان علیه دشمن بعثی ایستادگی کردند لایق بهترین ها هستند. نیروی انتظامی که وظیفه برقراری امنیت را برعهده دارد بایستی ضمن آگاهی به رسم و رسوم از هر گونه اقدام که به ایجاد تنش منجر شود، خودداری کنند. تاکید می کنیم به هیچ وجه نباید به آبادانی ها برچسب جدایی طلبی و ... زد.  

رسانه های معاند فارسی زبان و ضدانقلاب خارج از کشور که این روزها برای آبادان و آبادانی ها اشک تمساح می ریزند، همان هایی هستند که روزگاری نه چندان دور تریبون خود را در اختیار عبدالمالک ریگی قرار دادند و برای طراح عملیات تروریستی رژه اهواز فرش قرمز پهن کردند ./تمام