main image
 29    1403/02/13

نامتعادل در بی بی سی فارسی

واکنش ها به حضور مهدی نصیری در بی بی سی فارسی

به گزارش ماهستیم؛ مهدی نصیری روزنامه نگار و سردبیر سابق کیهان پس از چندماه بی خبری سر از BBC فارسی در آورد. مصاحبه او با تلویزیون فارسی بی بی سی واکنش های بسیاری به همراه داشت. نکته قابل تامل اینکه افراد هر دو جریان سیاسی کشور یعنی اصلاح طلبان و اصولگرایان نگاه مشترک به مهدی نصیری داشتند؛ اغلب آنها مهدی نصیری را فردی نامتعادل و افراطی می دانند!

غلامحسین کرباسچی غلامحسین کرباسچی، مدیر مسئول روزنامه هم میهن با اشاره به سابقه فحاشی و ناسزا گویی مهدی نصیری علیه شخصیت هایی چون سید محمد خاتمی و مصطفی تاج زاده گفته است: « آقای نصیری یک آدم افراطی است که نه آن طرف حرف‌هایش درست بود و نه این طرف حرف صحیحی زده که بخواهد نمایندگی کسی از اصلاح‌طلبان را برعهده داشته باشد. در آن طرف هم، اگر کسی از مخالفین نظام سوابق ایشان را بررسی کنند، می‌فهمند که ایشان آدم متعادلی نیست. او فقط به درد تبلیغات بی‌بی‌سی می‌خورد.

سید عبدالجواد موسوی سید عبدالجواد موسوی همکار سابق مهدی نصیری در هفته نامه صبح با اشاره به برخی از خصوصیات رفتاری و اخلاقی، درباره مهدی نصیری می گوید: « او این روزها غایتی جز براندازی ندارد. او همین چند وقت پیش گفته بود نیازی به براندازی نیست چرا که این شکل از حکمرانی خودش منجر به این وضعیت می شود، حالا می خواهد وعده ای را که داده زودتر تحقق بخشد. روزی که شروع به انتقادهای بی پروا و صریح از حاکمیت کرد، من و چند تن از دوستانی که او را تا حدودی می شناختیم حدس می زدیم کار به این جاها بکشد».

جواد امام جواد امام، مدیر عامل بنیاد باران درباره مهدی نصیری گفته است: « شخصا نمی‌توانم شخصیت چهره‌ای مانند مهدی نصیری را تحلیل کنم و ببینم این اظهارات با چه مبنایی سازگار است. نصیری یک چهره اصولگرای تند و رادیکال است که در رزومه او فعالیت در روزنامه کیهان درج شده است. امروز حسین شریعتمداری وارث دیدگاه‌هایی است که قبلا توسط مهدی نصیری‌ها پایه‌گذاری شده بود. در عین حال مشخص نیست آیا اظهارات نصیری در راستای یک پروژه تعریف شده، مطرح شده یا پای موارد دیگری در میان است».

روزنامه سازندگی نیز به اظهارات مهدی نصیری واکنش نشان داد، این نشریه در بخشی از یادداشت خود درباره مهدی نصیری نوشت: « مهدی نصیری، چپ سابقاً انقلابی و سوپر منتقد جمهوری اسلامی که از درون ایران سیاست‌های حکومت را با تندترین ادبیات نقد و به ساختارها حمله می‌کرد طی روزهای گذشته بدون هیچ مشکلی از ایران خارج شد و به اتفاق همسرش برای یک سفر سه ماهه و دیدن فرزند خود به کانادا رفت. او در مصاحبه با تلویزیون بی‌بی‌سی در اقدامی شاذ و عجیب خواستار آن شد که اپوزیسیون شکاف بین مصطفی تاج‌زاده و رضا پهلوی را با یک اتحاد پر کند! مهدی نصیری از میرحسین موسوی، مصطفی تاج‌زاده، نرگس محمدی و فائزه هاشمی به ‌عنوان افراد اصلاح‌طلبی نام برد که می‌توانند این جریان جدید را پوشش دهند و با سلطنت‌طلبان چاره‌اندیشی کنند»./تمام

مطالب مرتبط