main image
 140    1402/12/13

نظر تحلیلگران ایران اینترنشنال درباره اسرائیل

ارزیابی تحلیلگران از جنگ اسرائیل و غزه

به گزارش ماهستیم؛ مذاکرات آتش بس جنگ در غزه که از چند هفته پیش آغاز شده همچنان بی نتیجه است؛ ماشین کشتار رژیم اسرائیل بی وقفه در حال قتل و کشتار زنان، کودکان و مردان فلسطینی است و این در حالی است که دنیا نظاره گر جنایت های رژیم غاصب صهیونیستی است، ادامه این شرایط سبب شده تا به مرور از صف حامیان اسرائیل در نقاط مختلف دنیا کاسته شود.

نکته قابل تامل اینکه اغلب کارشناسان و تحلیلگران رسانه های معاند نیز زبان به انتقاد از اسرائیل گشوده اند! در همین رابطه میتوان به گزارش اخیر تلویزیون ایران اینترنشنال و اظهارات تحلیلگران آن رسانه اشاره کرد. علی صدر زاده، کارشناس و تحلیلگر مسائل سیاسی از فرانکفورت آلمان درباره مذاکرات آتش بس می گوید: « اسرائیل در حال حاضر نمی داند که حماس چند گروگان در اختیار دارد و از طرف دیگر حماس از سطح بالای خواسته های خود حاضر نیست بکاهد».

علی صدر زاده در ادامه می افزاید: « ... رابطه بنیامین نتانیاهو و بایدن مدتی است که خراب شده است! اکثریت مردم اسرائیل خواهان این هستند که نتانیاهو کنار برود چون عملا به اهداف جنگی خود نرسیده و نتوانسته گروگان ها را آزاد کند، گشایش واقعی زمانی است که در اسرائیل انتخابات برگزار شود».

مسعود اَلفک، کارشناس مسائل خاورمیانه از دبی در پاسخ به سوال مجری تلویزیون ایران اینترنشنال درباره شرایط جنگ در غزه می گوید: « افکار عمومی آمریکا به شدت مخالف شرایط بد انسانی در غزه است؛ شرایط به گونه ای بغرنج شده که حتی کارمندان وزارت امورخارجه آمریکا نیز شروع به اعتراض کرده اند!

او در ادامه افزود: « .... اسرائیل به دنبال این است که تا آخرین لحظه این شرایط بد انسانی را تبدیل به درسی برای هر گروه سیاسی در آینده کند ولی واقعیت این است که زنان و کودکان بیگناه بهای چنین سیاستی را پرداخت می کنند. رئیس جمهور ایالات متحده به دلیل اینکه نیاز به حمایت در انتخابات آتی دارد، ترجیح می دهد از مسائل انسانی چشم پوشی کند!»./تمام