main image
 612    1401/06/15

هشدار دادگاه فدرال به مسیح علینژاد +تصاویر

لو رفتن دروغ ها یکی پس از دیگری

به گزارش ماهستیم؛ طرح و نقشه های مسیح علینژاد برای دریافت غرامت 189 میلیون دلاری آنچنان که باید و شاید خوب پیش نمی رود. 11 فوریه 2022 دادگاه فدرال آمریکا به مسیح علینژاد اعلام کرد که به علت نقص مدارک و اسناد در خصوص ادعاهای مطرح شده ممکن است پرونده بدون رای بسته شود.

28 جولای 2022 یعنی شش ماه بعد دادگاه رسما به مسیح علینژاد هشدار می دهد که از مهلت مقرر برای ارائه اسناد گذشته و چناچه تا اکتبر [مهرماه] مدرک جدیدی ارائه نشود، پرونده از دستور کار دادگاه خارج و بسته خواهد شد.

به فاصله یک روز از اعلان هشدار دادگاه فدرال، رسانه های معاند فارسی زبان خبر ترور ناموفق مسیح علینژاد را روی آنتن بردند؛ آنچنان که رسانه های حامی مسیح علینژاد ادعا می کنند فردی به نام خالد مهدی یف قصد ترور مسیح علینژاد را داشته است!

غرامت مسیح علینژاد

غرامت مسیح علینژاد

غرامت مسیح علینژاد

اپوزسیون که از فرصت طلبی مسیح علینژاد در جریان پرونده غرامت 189 میلیون دلاری به تنگ آمده است، نمی تواند شاهد یک خوری او باشد؛ هشتگ دروغ های مسیح علینژاد به پرونده غرامت 189 میلیون دلاری اختصاص دارد، نکته جالب اینکه اغلب بازنشر کنندگان این هشتگ از مخالفان جمهوری اسلامی ایران هستند! آنها ماجرای خالد مهدی یف را دروغ می دانند.

گفتنی است دستگیری یک شهروند آمریکایی در منطقه محل سکونت مسیح علینژاد بهانه ی شد تا او دوباره بر طبل آدم ربایی و ترور بکوبد! مسیح علینژاد با اشاره به ماجرای دستگیری خالد مهدیف نوشت: « به عنوان کسی که در همین شهر نیویورک یک بار پلیس FBI نقشه آدم ربایی را خنثی و بار دیگر مرد مسلح را مقابل خانه ام بازداشت کرد، می گویم از مرگ نمی ترسم، ترسم از بی تفاوتی جهان است که در برابر این همه جنایت سکوت می کنند».

علیرغم جنجال مسیح علینژاد درباره ماجرای ترور اما در متن شکایت فدرال، هیچ اشاره ی به مسیح علینژاد نشده است؛ به عبارت بهتر حضور خالد مهدی یف در منطقه محل سکونت مسیح علینژاد هیچ ارتباطی با آدم ربایی و یا ترور نداشته و ندارد! تنها اتهام وارده حمل اسلحه غیرقانونی توسط خالد مهدیف عنوان شده است!

لازم به ذکر است در جریان طرح شکایت مسیح علینژاد از جمهوری اسلامی ایران، او با طرح اصلاحیه ی خواهان دریافت غرامت 30 میلیون دلاری برای 8 سال حبس برادرش [علیرضا علینژاد] شده است! این در حالی است که علیرضا علینژاد کمتر از 2 سال در زندان بوده است!

طبق گزارش های پرونده [1] علیرضا هریسچی، وکیل مسیح علینژاد ضمن اصلاح فوری اصلاحیه، خواهان محرمانه کردن آن می شود که البته دادگاه با آن مخالفت می کند! به نظر می‌رسد ادعاهای مطرح شده از جانب مسیح علینژاد مورد شک و تردید قاضی پرونده قرار گرفته است! همانطور که گفته شد به مسیح علینژاد یک ماه دیگر فرصت داده شده تا مدارک و اسناد جدیدی به دادگاه ارائه نماید، بدیهی در غیر اینصورت پرونده مختومه اعلام شود./تمام


[1] سایت pacer.com سرویس الکترونیکی دسترسی عمومی برای اسناد دادگاه فدرال ایالات متحده است که به کاربران اجازه می‌دهد اطلاعات پرونده و اسناد را از دادگاه‌های ایالات متحده امریکا بدست آورند.

مطالب مرتبط