main image
 149    1402/11/23

واکنش آقای تحلیلگر به ادعای سلطنت طلبان

گفتگو رضا علیجانی با تلویزیون ایران اینترنشنال

به گزارش ماهستیم؛ رسانه های معاند فارسی زبان با تهیه و تدارک یک ویژه برنامه به استقبال 22 بهمن 1402 رفتند؛ تاکید بر مشکلات اقتصادی و نبود آزادی های سیاسی، کلید واژه مشترک رسانه های فارسی زبان بود. عملیات روانی_رسانه ای تلویزیون ایران اینترنشنال آنچنان که برنامه سازان آن تصور می کردند، پیش نرفت! ماجرا از آنجا شروع شد که برخی از میهمانان به تعریف و تمجید از دوران پهلوی پرداختند.

رضا علیجانی در واکنش به تطهیر پهلوی، گریزی به دوران حکومت پهلوی زد و گفت: « نباید تصور کنیم که از یک حکومت خوب وارد یک حکومت بد شده‌ایم».

رضا علیجانی، تحلیلگر مسائل سیاسی در ادامه خاطرنشان کرد: « در آن هنگام رشد اقتصادی و آزادی‌های اجتماعی وجود داشت که امروز مردم آنها را هم از دست داده‌اند، اما آن موقع هم بدی‌هایی وجود داشت. اگر فقط روزنامه‌های 56 و 57 را مرور کنیم به وضوح می‌بینیم که در آن هنگام نیز رشد اقتصادی عادلانه توزیع نمی‌شد، حلبی‌آباد بود، گرانی بود_ اصلا یکی از دلایل انقلاب و جذب انبوه مردم به اعتراضات، مسئله گرانی بود. فساد مالی شدید بود، حاشیه‌نشینی بود، کمبود پزشک و دارو بود، کمبود و قطع برق بود و... این را هم باید گفت که باز سرجمع، وضع آزادی مطبوعات و رسانه‌ها و شرایط پارلمانتاریسم، قبل از انقلاب بدتر از بعد از انقلاب بود».

همچنان که انتظار می رفت رسانه های معاند بدون اشاره به پیشرفت کشور در علوم مختلف، مخاطبان خود را به فردای براندازی وعده دادند. نکته قابل تامل اینکه اپوزسیون خارج از کشور علیرغم تمام آنچه که ادعا می کنند، همچنان در اشتراک نظر با یکدیگر اختلاف دارند./تمام