main image
 209    1402/09/05

واکنش ها به تماس نرگس محمدی با آنجلینا جولی

اپوزسیون از نرگس محمدی رو برگرداند

به گزارش ماهستیم؛ مظلوم نمایی و دروغ پراکنی تاکتیک اغلب زندانیان سیاسی_امنیتی برای ادامه حیات سیاسی است؛ در همین رابطه می توان به نرگس محمدی و آتنا دائمی اشاره کرد که ظرف یکسال گذشته به شیوه های گوناگون از جمله ادعای آزار و اذیت زندانیان زن، عدم برخورداری از امکانات بهداشتی-درمانی، ابتلا به بیماری کرونا و ... توجه فعالان به اصطلاح حقوق بشر و رسانه های غربی را جلب کردند.

تا پیش از اهدای جایزه صلح نوبل به نرگس محمدی به این نکته تاکید شد که وی برای دریافت جایزه از تماس تلفنی با فرزندان ش در خارج از کشور خودداری می نماید و علاوه بر آن از امکان استفاده از مرخصی نیز چشم پوشی کرده است! مظلوم نمایی کاری است که نرگس محمدی در آن تبحر خاص دارد.

علیرغم برملا شدن دروغ های نرگس محمدی عده ای از افراد همچنان به حمایت از او اصرار داشتند تا اینکه چند روز پیش خبر تماس تلفنی با آنجلینا جولی آنها را شوکه کرد! آنهایی که تا دیروز برای نرگس محمدی فریاد بر می آوردند که حقوق بشر کجاست و چرا کسی از زندانیان سیاسی_امنیتی حمایت نمی کند اکنون در صف منتقدان این جماعتِ فرصت طلب ایستاده اند!

سالومه سیدنیا، مجری تلویزیون من وتو که در حمایت از نرگس محمدی عید نوروز یک سین به هفت سین اضافه کرده بود حالا به غلط کردن افتاده و اظهار می دارد که دیگر از زندانیان سیاسی_امنیتی حمایت نمی کند. او در بخشی از پیام خود نوشته است: « ... الان چند ماهی است که فهمیدم ایشون دو ساله از زندان آزاد شده اما علنی نکرده و در دوره انقلاب مهسا صدا ازش در نیومده! جالب اینجاست که این خانم به مراسم خاکسپاری آرمیتا گراوند نرفته بود، مردم نمی دانستند که ایشون آزاده! امثال اینها باعث می شوند که آدم برای هیچ کسی دل نسوزونه و همه فکر کنند اینها دکان هستند».

واکنش سالومه به تماس نرگس محمدی با انجلینا جولی

سالومه سیدنیا همچنین درباره آتنا دائمی نوشته است: « ... همه می دانند چقدر صدای این دختر بودم، وقتی آزاد شد همه با هم گریه کردیم ... ناگهان چرخش موضع داد و به سمت تجزیه طلب ها رفت، من را از شبکه های اجتماعی آنفالو کرد! می خواستم ازش بپرسم چرا اینکار رو کرد!!؟».

خسرو فروهر از حامیان نظام سلطنتی و طرفدار دو آتیشه رضا پهلوی نیز در واکنش به تماس نلفنی آنجلینا جولی نوشت: « تفاوت برخورد جمهوری اسلامی و گلوبالیستها با فاطمه سپهری پادشاهی خواه و نرگس محمدی براستی پرسش برانگیز است! توماچ صالحی [عین عبارت آورده شده است] که مخالف پادشاهی است، اکنون آزاد است!». 

شاید مهم ترین واکنش به تماس تلفنی نرگس محمدی مربوط به یاسمین پهلوی، همسر رضا پهلوی باشد؛ او در این رابطه نوشت: « چگونه نرگس محمدی می تواند با آنجلینا جولی صحبت کند اما با پسرش نه!؟».

واکنش یاسیمن پهلوی به تماس تلفنی نرگس محمدی

در حال حاضر این شبهه در اپوزسیون مطرح است که نرگس محمدی از قبل با جمهوری اسلامی هماهنگ بوده و همکاری دارد!

همچنان که گفته شد اغلب زندانیان سیاسی_امنیتی با شیوه مظلوم نمایی و دروغ پراکنی توجه افکار عمومی را به خود جلب می کنند چراکه ادامه حیات سیاسی آنها وابسته به این است که همواره در صدر اخبار رسانه ها باشند.

محمد نوریزاد چندسال پیش ادعا کرده بود که دست به خودکشی خواهد زد! بعدها معلوم شد که منظور او از خودکشی تنها چند خراش سطحی بوده است! مهدی خزعلی نیز ادعا کرده بود که دست به اعتصاب غذا می زند و تا لحظه ی آخر نیز آن را ادامه می دهد ولی نمایشی بیش نبود. درباره نسرین ستوده نیز همین ادعا مطرح شده بود که دروغ آن برملا شد! درباره حسین رونقی و توماج صالحی می گفتند که مورد ضرب و شتم قرار گرفته اند و هر دو پایشان شکسته است! درباره آرمیتا عباسی نیز گفته می شد که مورد تجاوز جنسی قرار گرفته و از شدت آسیب به بیمارستان منتقل شده است./تمام