main image
 311    1402/01/07

وعده توخالی رضا پهلوی به ایرانیان

پیام رضا پهلوی از تورنتو کانادا

به گزارش ماهستیم؛ دیدار با مقام های رسمی چند کشور اروپایی این تصور غلط را بوجود آورده که گویا دنیا خواهان تغییر نظام حاکم در ایران است؛ برآیند این تصور را می توان در اظهارات رضا پهلوی، مسیح علینژاد، عبدالله مهتدی، نازنین بنیادی و ... جستجو کرد.

رضا پهلوی اخیرا در جمع ایرانیان تورنتو کانادا گفته است: « سال ها از بی توجهی کشورهای غربی نسبت به مسائل ایران خسته شدیم، سال ها فرسوده شدیم از اینکه نمی خواستند صدای ما را بشنوند؛ اکنون آنها می خواهند حرف ما را بشوند. آنها درک کرده اند که این وضعیت برای ایرانی ها و برای خودشان نمی تواند ادامه دار باشد».

تلویزیون ایران اینترنشنال سخنرانی را بصورت زنده پوشش داد

برخلاف نظر رضا پهلوی، کشورهای غربی در طول سال های گذشته از هیچ اقدامی برای سرنگونی جمهوری اسلامی ایران دریغ نکرده اند! از تحمیل جنگ هشت ساله تا اعمال تحریم های همه جانبه، کمک به گروه های تروریستی، کارشکنی در حوزه های مختلف علمی، نظامی، صنعتی، پزشکی و .... بخشی از تلاش آن کشورها برای به زانو درآوردن ج.ا.ا بوده است.

اتحاد ملی برای ایران

رضا پهلوی گویا ماجرای شورای ملی ایرانیان، پروژه ققنوس و شورای گذار را از یاد برده است!؟ او وانمود می کند که تاکنون هیچ اقدامی علیه ج.ا.ا صورت نگرفته و این بار قرار است اتفاق مهم رخ دهد! واقعیت آن است که اپوزسیون در طول چهل و چند سال گذشته بازنده بوده و نقشه های آن برای براندازی شکست خورده است.

فرزند مخلوع شاه ایران در ادامه افزود: « از فرصت استفاده کنیم، ما به هیج چیز غیر از خودمان نمی توانیم اتکا داشته باشیم، برای پیروزی باید هزینه کنیم ولی در صورت کمک جهانیان این هزینه برای ما کمتر خواهد بود. دنیا باید صدای ما را بشنود! کسانی که پشت ما ایستادند و از انقلاب دفاع کردند را از یاد نخواهیم برد و دیگر کشورها بدانند که نادیده گرفتن ما برایشان هزینه خواهد داشت!».

در حالیکه ناآرامی ها و اغتشاش های خیابانی به پایان رسیده اما رضا پهلوی مدعی است که انقلاب به روزهای اوج خود رسیده و حتی ممکن است امسال پایان کار جمهوری اسلامی ایران باشد! این سخن او ناخوآگاه ما را یاد جمله معروف جان بولتون [نماینده سابق ایالات متحده امریکا در سازمان ملل] می اندازد که گفته بود: « انقلاب ایران جشن 40 سالگی را نخواهد دید».

علیرغم وعده های توخالی اپوزسیون باید گفت که آنها بیش از هر چیز درگیر اختلاف داخلی هستند، دامنه اعتراض ها به حامیان و هواداران رسیده به نحوی که سلطنت طلبان علیه رضا پهلوی و جدایی طلبان علیه عبدالله مهتدی و ... لب به اعتراض گشوده اند!

اپوزسیون خارج از کشور بیش از هر زمان دیگری به دنبال فرصت و بهره برداری سیاسی است؛ از این رو لازم است در تصمیمات و راهکارها تامل بیشتری شود و همانگونه که رهبر انقلاب فرمودند توان و امکانات کشور صرف تولید بیشتر و مهار تورم شود./تمام