main image
 71    1403/01/14

پاسخ ایران به حمله نظامی اسرائیل چه خواهد بود

گزینه های روی میز برای ایران

به گزارش ماهستیم؛ عصر روز دوشنبه حدود ساعت ۱۷، رژیم اسرائیل ساختمان کنسولگری ایران در دمشق را هدف حمله هوایی قرار داد. در این حمله بخشی از ساختمان کنسولی سفارت ایران و اقامتگاه سفیر هدف قرار گرفت. در نتیجه این حمله هفت مقام بلندپایه نظامی به شهادت رسیدند.

نکته قابل تامل اینکه در طول یکسال گذشته، فاصله حملات ارتش اسرائیل به مواضع ایران در سوریه کمتر شده است! در همین رابطه می توان به شهادت سردار سیدرضی موسوی چاشمی [فرمانده عالی رتبه سپاه] در اوایل دی ماه سال گذشته و شهادت سردار صادق امیدزاده [معاون اطلاعات عملیات سپاه] در 30 دی ماه 1402 اشاره کرد.

شهادت فرماندهان سپاه پاسداران

در این حمله برای اولین بار چند مقام بلند پایه نظامی مورد هدف قرار گرفته اند؛ بر اساس اطلاعات موجود، 3 فرمانده عالی رتبه نیروی قدس سپاه پاسداران در این حمله به شهادت رسیدند. این در حالی است که پیشتر فرماندهان ارشد نظامی به صورت انفرادی مورد حمله ارتش اسرائیل قرار می گرفتند!

حمله اسرائیل به ساختمان کنسولگری ایران در سوریه

حمله به ساختمان کنسولگری، رویارویی مستقیم ایران و اسرائیل را وارد سطح جدید و البته تعیین کننده کرده است؛ عده ای اعتقاد دارند که تامل در نحوه پاسخ جایز نیست و بایستی اقدام متقابل صورت گیرد؛ عده ای دیگر نیز با یادآوری استراتژی محور مقاومت و کارایی آن در برابر اسرائیل تاکید می کنند که اقدام متقابل تنها به نفع رژیم اسرائیل خواهد بود و این همان چیزی است که نتانیاهو می خواهد.

با پذیرش این واقعیت که بنیامین نتانیاهو به جنگ نظامی مستقیم با ایران برای خلاصی از فشارهای بین المللی و همراهی دوباره کاخ سفید نیاز دارد اما به نظر می رسد که صبر در برابر اقدام تجاوزکارانه رژیم اسرائیل نمی تواند گزینه مناسبی باشد. آنچه مسلم است بایستی سطح بازدارندگی در برابر اسرائیل افزایش یابد. در همین رابطه می توان به گسترش دامنه حملات محور مقاومت به عمق سرزمین های اشغالی، هدف قرار دادن مقام های عالی رتبه نظامی ارتش اسرائیل، حمله سایبری به زیرساخت ها و ... اشاره کرد.

اگرچه اقدام اسرائیل در حمله هوایی به ساختمان کنسولگری ایران در دمشق به مثابه تجاوز به خاک کشورمان محسوب می شود و از این بابت میلیون ها ایرانی منتظر پاسخ قاطعانه و متقابل هستند اما بنابر مقتضیات زمان، نباید اسیر نقشه از پیش طراحی شده دشمن شد. همچنین باید خاطرنشان کرد که طرح شعار بدون عملگرایی تنها به تضعیف توان استراتژیک کشور منجر خواهد شد.

قول رهبر انقلاب برای پاسخ به ایران

بدون شک اسرائیل پاسخ قاطع ایران را دریافت خواهد کرد اما نه به فوریت آنچه بعد از هدف قرار گرفتن سردار سلیمانی در عراق رخ داد. لازم به ذکر است رهبر معظم انقلاب در بخشی از پیام تسلیت خود به مناسبت شهادت سرلشگر پاسدار محمدرضا زاهدی خاطرنشان کردند که رژیم خبیث به دست دلاورمردان ما مجازات خواهد شد./تمام

............................................................................................................

وعده صادق

*** همچنان که انتظار می رفت پاسخ کوبنده و درخور تامل به رژیم اسرائیل داده شد. مقام های اسرائیل بدانند، آن صدای غرش موشک ها به واقع فریاد خشم ملت ایران بود که بر سر آنها فرود آمد. جمهوری اسلامی ایران به پشتوانه ملت، ضمن نمایش توان و قدرت نظامی، نشان داد که اگر دشمن لحظه ی دست از پا خطا کند چه جهنم سوزانی برای آن برپا خواهد کرد.

با درود بر دلاورمردان ارتش ج.ا.ا و سربازان سپاه پاسداران انقلاب اسلامی 


پی نوشت: شهادت جمعی از فرماندهان و پاسداران سپاه طی هفت ماه گذشته 

11 آذرماه 1402 شهادت سرتیپ تقی زاده و سرتیپ محمد علی عطایی

4 دی ماه 1402 شهادت سرتیپ سیدرضی موسوی

30 دی ماه 1402 سرتیپ حجت الله امیدوار، پاسدار علی آقازاده، پاسدار حسین محمدی، پاسدار سعید کریمی، پاسدار، محمد امین صمدی

13 بهمن ماه 1402 سرتیپ پاسدار علیدادی

11 اسفندماه 1402 پاسدار رضا زراعی

7 فروردین ماه 1403 پاسدار بهروز احمدی

13 فروردین ماه 1403 سرتیپ محمدرضا زاهدی، حسین امان اللهی، پاسدار مهدی جلادتی، پاسدار محسن صداقت، پاسدار علی آقا بابایی، پاسدار سیدعباس صالحی روزبهانی، سرتیپ محمدهادی حاج رحیمی