main image
 211    1402/10/29

پست جدید رزیتا لطفی

در سالگرد تاسیس بنگاه خبرپراکنی بی بی سی مطرح شد

به گزارش ماهستیم؛ جمال الدین موسوی در ویژه برنامه سالگرد تاسیس بنگاه خبرپراکنی BBC به کارنامه رزیتا لطفی، سردبیر سابق و رئیس فعلی تلویزیون بی بی سی فارسی اشاره و خاطرنشان کرد که  او علاوه بر مسئولیت برنامه های BCC فارسی، مسئول برنامه های بلند BBC عربی را برعهده دارد.

رزیتا لطفی، در ویژه برنامه سالگرد تاسیس بنگاه خبرپراکنی BBC ضمن اشاره به فعالیت های 15 سال گذشته در BBC به برخی مسائل و مشکلات در راه اندازی تلویزیون فارسی بی بی سی اشاره کرد؛ او در بخشی از اظهارات خود گفت: « .... علیرغم ممنوعیت استفاده از تجهیزات ماهواره ی، بسیاری از هموطنان در داخل کشور بیننده شبکه های ماهواره ی فارسی زبان بودند؛ BBC تصمیم به راه اندازی تلویزیون کرد اما مشکلات و مسائل بسیاری در این باره وجود داشت، خود من با اینکه در رادیو و برنامه های انلاین کار می کردم اما تجربه چندانی درباره راه اندازی تلویزیون نداشتم؛ علاوه بر این موضوع استخدام و به کارگیری خبرنگار فارسی زبان وجود داشت».

رزیتا لطفی

رزیتا لطفی با اشاره به کوچ خبرنگاران داخلی [که در روزنامه های وابسته به اصلاح طلبان فعالیت می کردند] به تلویزیون BBC فارسی افزود: « ... پروسه جذب و آموزش کارکنان بسیار پیچیده بود و زمان بر بود، پس از راه اندازی تلویزیون یک مشکل دیگر وجود داشت! بر اساس سیاست ادیتوریال BBC باید بی طرف بود! این موضوع سبب انتقاد گروه های مخالف جمهوری اسلامی ایران شد، آنها توقع داشتند و دارند که ما در پوشش اخبار و وقایع صریح تر باشیم./تمام