main image
 362    1400/12/29

کاسبی متفاوت مسیح علینژاد و شیرین عبادی در خارج از کشور

از هزینه سخنرانی تا دریافت غرامت از محل دارایی های بلوکه شده

به گزارش ماهستیم؛ تصور اینکه اپوزسیون خارج از کشور در شرایط مالی نامناسب به مبارزه علیه جمهوری اسلامی ایران ادامه می دهد، غلط است؛ شرایط مالی این جماعتِ فرصت طلب به مراتب از بسیاری افراد تحصیلکرده بهتر است. در همین رابطه می توان به شیرین عبادی اشاره کرد که شیوه متفاوتی را برای کسب درآمد انتخاب کرده است.

شیرین عبادی تا پیش از دریافت جایزه صلح نوبل به تلویزیون های ماهواره ی دعوت می شد و برای سخن پراکنی علیه جمهوری اسلامی ایران پول دریافت می کرد؛ پس از دریافت جایزه اما شرایط به کلی تغییر کرد به نحوی که وی برای هر سخنرانی مبلغ بالغ بر 100 هزار دلار در نظر گرفته است!

از میان چهره های فعال سیاسی تنها شیرین عبادی است که بالاترین دستمزد را برای سخنرانی دریافت می کند، در میان سخنرانان تنها مسیح علینژاد است که برای سخنرانی هیچ مبلغی دریافت نمی کند! البته همانطور که می دانید او روش های دیگری برای درآمدزایی انتخاب کرده است! مسیح علینژاد علاوه بر انعقاد قراردادهای چند صد هزار دلاری با تلویزیون فارسی صدای آمریکا، طی شکوایه ی درخواست دریافت غرامت کرده است! گفتنی است این غرامت از محل دارایی های بلوکه شده ایران در آمریکا پرداخت خواهد شد.

عناد و دشمنی ایالات متحده امریکا علیه جمهوری اسلامی ایران به معنای حمایت و تامین مالی افراد و گروه هایی است که تحت عناوین مختلف در راستای اهداف و سیاست های کاخ سفید فعالیت می کنند. امثال افرادی چون شیرین عبادی، مسیح علینژاد و علیرضا نوری زاده در حالی از وطن پرستی دم می زنند که به فکر منافع مالی شخصی خود هستند./تمام