main image
 154    1402/05/23

کانادا مقصد جدید اعضای سازمان تروریستی منافقین

پس از مذاکره با مقام های دولت فرانسه

به گزارش ماهستیم؛ مقام های ارشد سازمان تروریستی منافقین در حال تدارک برای انتقال اعضا از آلبانی به کانادا هستند، این تصمیم پس از فشارهای شدید دولت آلبانی بر آنها و مذاکره با فرانسه گرفته شده است. یک منبع آگاه با اعلام این خبر گفت: « این تصمیم درپی عزم جدی دولت و دادگاه ویژه ضد تروریسم آلبانی بر محدود کردن این گروهک گرفته شده است و سران آن در حال فراهم کردن مقدمات خروج تدریجی اعضای خود هستند».

پلیس آلبانی خردادماه سال جاری با وارد به مقر سازمان تروریستی منافقین تعداد زیادی کامپیوتر، هارد و سرورهای موجود در آن مکان را ضبط کرد. گفته می‌شود، اطلاعات زیادی در این سرورها ازجمله اطلاعات مربوط به اعضا رابط در ایران به دست پلیس آلبانی افتاده است.

سازمان تروریستی منافقین پس از ناکامی در مذاکره با مقام های دولت فرانسه برای پذیرش بخشی از عناصر خود در قرارگاه اور سوراواز، لابی‌های خود در دولت کانادا را فعال کرده است. گفته شده در گام اول اعضا دارای اقامت یا پاسپورت موقت کانادا از آلبانی به این کشور منتقل می شوند.

لازم به ذکر است کانادا در سال های اخیر سیاست دشمنی با ج.ا.ا را در دستور کار قرار داده است. این کشور به اقامتگاه امن برای اختلاس گران و جریان‌های معاند تبدیل شده است. اکنون نیز اعضای سازمان تروریستی منافقین نیز به این کشور منتقل می شوند.

سازمان تروریستی منافقین اوایل دهه 60 و در جریان جنگ تحمیلی پس از فرار از ایران، در عراق مستقر شدند و اقدامات تروریستی خود علیه ایران را از خاک این کشور و تحت حمایت رژیم بعث عراق انجام می‌دادند. پس از سقوط صدام در عراق و اخراج از این کشور، آلبانی به ‌عنوان محل استقرار آنها در نظر گرفته شد و حالا آلبانی هم اعلام کرده که محدودیت‌های بیشتری برای این گروهک تروریستی در نظر گرفته است.

ادی راما، نخست‌وزیر آلبانی چندی پیش در مصاحبه‌ای با شبکه آلمانی Spiegel گفته بود که این گروه نمی‌توانند از آلبانی برای جنگ علیه ایران استفاده کنند. او تصریح کر که آلبانی قصد جنگ با ایران را ندارد و کسی را که از مهمان‌نوازی ما سوء‌استفاده کرده باشد، نمی‌پذیرد»./تمام