main image
 184    1402/10/08

کسی برای رضا پهلوی تره خُرد نمی کند

بی محلی حامد اسماعیلیون و دیگران به رضا پهلوی

به گزارش ماهستیم؛ به دنبال برگزاری نشست «آینده جنبش دموکراسی ایران» در دانشگاه جورج تاون شهر واشینگتن، حامد اسماعیلیون، رضا پهلوی، مسیح علینژاد، عبدالله مهتدی، شیرین عبادی و نازنین بنیادی با امضای منشور همبستگی و سازماندهی برای آزادی ایران متعهد به براندازی حکومت ج.ا.ا شدند. این منشور شامل 14 بند و 6 عنوان بود.

انتشار تصاویر اعضای منشور همبستگی در کنار یکدیگر و تبلیغات مسموم رسانه های ماهواره ی فارسی زبان این تصور را بوجود آورد که با اتحاد گروه ها و سازمان های سیاسی اپوزسیون، سرنگونی ج.ا.ا آغاز شده است؛ به فاصله کمتر از دو ماه پس از امضای منشور همبستگی،حامد اسماعیلیون از آن کناره گیری کرد، او با حضور در شبکه ماهواره ی ایران اینترنشنال از اختلاف ها با رضا پهلوی گفت.

تا پیش از شورای همبستگی، اگر دعوا و درگیری ها در اپوزسیون به سلطنت طلبان، سازمان تحت امر مریم رجوی خلاصه می شد اکنون پای حامد اسماعیلیون، مسیح علینژاد و دیگران نیز به قضیه باز شده! در همین رابطه یکی از حامیان رضا پهلوی در شبکه اجتماعی X با اشاره به مراسم افتتاحیه یک فیلم درباره کشته شدگان حادثه سقوط هواپیمای اوکراین نوشت: « شاهزاده برای افتتاح فیلمی درباره کشته شدگان هواپیمای اوکراینی بلند شد رفت و دسته گلی هم هدیه داد اما حامد اسماعیلیون آنقدر بی ادب بود که حتی نرفت با او سلام و احوالپرسی کند».

این کاربر در ادامه به رفتار تقی رحمانی [همسر نرگس محمدی] اشاره کرد و افزود: « در مورد جایزه نوبل، شاهزاده و شهبانو به نرگس محمدی پیام تبریک فرستادند اما تقی رحمانی آنقدر بی شعور و بی ادب بود که نه تنها آنها را برای مراسم دعوت نکرد بلکه حتی یک پیام خشک و خالی تشکر هم نفرستاد».

اختلاف حامد اسماعیلیون با رضا پهلوی

نکته جالب اینکه سلطنت طلبان این قبیل رفتارها را نشانه محبوبیت روزن افزون رضا پهلوی عنوان می کنند! با این حال می توان اینطور نتیجه گرفت که اپوزسیون و سرکردگان گروه ها و جناح های سیاسی از رضا پهلوی عبور کرده اند و در اصطلاح تَره برای او خُرد نمی کنند./تمام